ဓႏု သမိုင္း
ဓႏု သမိုင္း
🌟🌟🌟
က်ြန္ေတာ္တို႕ဓႏုလူမ်ိဳးေတြဟာ လူဦးေရ ၆ သိန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးမွာ နံပါတ္ ၁၀ ေျမာက္ လူဦးေရ အမ်ားဆံုးလူမ်ိဳးပါ။ အနီးစပ္ဆံုး အာဆီယံ ႏိုင္ ငံထဲမွာ ဘရူႏိုင္း ႏိုင္ ငံ ကလူဦးေရ ၄ သိန္းေက်ာ္ရွိတဲ႕အတြက္ ဘရူႏိုင္းထက္ေတာင္ လူဦးေရမ်ားပါတယ္။ Countries under 500000 of population လို႕ရိုက္ၿပီး Goog
le မွာ ဝင္၍ ၾကည့္လိုက္ပါ။ လူဦးေရ ၅သိန္းေအာက္ ႏိုင္ ငံေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ရွိတာ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဆိုလိုတာက ဓႏုဆိုတာ ႏိုင္ ငံတကာနဲ႕ ႏိွဳင္းယွဥ္ရင္ ေတာင္ မွ လူမ်ိဳးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
##ဓႏုဘိႏၷကရာဇ္မင္းၾကီး
-------------------------
BC450-တေကာင္းျပည္ၾကီး ပ်က္စီးေသာအခါ ဘိႏၷကမင္းၾကီးသည္ ဗိုလ္ေျခအလုံးအရင္းႏွင့္ မလည္ေခ်ာင္အရပ္ေဒသသို့ ဝင္၍ေနေလသည္။
ဘိႏၷကမင္းၾကီး ကံကုန္ေသာအခါ ဗိုလ္ပါအလုံးအရင္းတို့ အုပ္စု(၃)စု ကြဲႀကကုန္သည္။တစ္စုက အေရွ့မ်က္ႏွာ(ေနာင္ရာဇဝင္မ်ားက ရွမ္းဟုအေရးမွား)ဓႏု (၁၉)ခရိုင္ တည္ေထာင္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္စုကား ဧရာဝတီျမစ္ကို စုန္ခ့ဲ၍ (ပ် ဴ ျမန္မာ၊ကမ္းယံရခိုင္၊သက္ကတူး)အရပ္ သုနာပရႏၲတိုင္းသို့ ဝင္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္စုကား မိဖုရားၾကီး နာဂစိန္ႏွင့္ေနျမဲမလည္အရပ္၌ပင္ ေနခ့ဲၾကသည့္အေၾကာင္း ျမန္မာရာဇဝင္မ်ားတြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားခ့ဲႀကသည္။
မလည္ေခ်ာင္းမွ ဧရာဝတီျမစ္ကို ျဖတ္ကူးကာ ရွမ္းရိုးမေတာင္ေျခရင္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို့ဦးတည္လာခ့ဲရာ
ေရႊစာရံဘုရားအနီးတြင္ ျမစ္ငယ္ျမစ္ကို ျဖတ္ကူးသည္။
တစ္ဖန္ ေက်ာက္ဆည္ႏွင့္ျမစ္သားၾကားတြင္ ေဇာ္ဂီ် ုျမစ္ႏွင့္
ကူမဲအေရွ့ေတာင္ဖက္တြင္ ပန္းေလာင္ျမစ္တို့ကို ျဖတ္ကူးသည္။
ထိုေနာက္ ရွမ္းရိုးမေတာင္ေျခရင္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို့လာခ့ဲလ်ွင္ ျပက္ခေရႊ ့ေတာင္ေျခအနီးသို့ ေရာက္ခ့ဲႀကသည္။
##ဓႏုျမိ့ဳေဟာင္းၾကီးမ်ား##
ဘိႏၷကရာဇ္မင္းျကီး၏ အႏြယ္ေတာ္မ်ားသည္ ပ်က္ခေရႊ ့ေတာင္အနီးအေရာက္(ပင္လယ္)မိုင္းေမာျမိ့ဳေဟာင္းျကီးကို တည္ေထာင္ခ့ဲႀကသည္။ပင္လယ္ျမိ့ဳေဟာင္းျကီးကို အေနာက္ဘက္ပ်ဴ လူမ်ိ ဳးမ်ား လာတိုက္၍ ပ်က္စီးေသာအခါ AD(6)ရာစုခန့္တြင္ ရွမ္းကုန္းျမင့္အေပၚသို့တက္၍ ရပ္ေစာက္ျမိ့ဳေဟာင္း ေညာင္ေရႊအနီး ေဗာဓိသတ္ျမိ့ဳေဟာင္း
ရမၼာဝတီျမိ့ဳေဟာင္း ေဝဠဳဝတီျမိ့ဳေဟာင္း နန့္ပန္ျမိ့ဳေဟာင္း စေသာ
ရွမ္း(ဓႏု ၁၉ ခရိုင္)ျမိ့ဳမ်ားကိုတည္ေထာင္ၾကသည္။
ကုန္သြယ္ေရးလမ္းမႏွင့္ ေရကို ျမတ္ႏိုးေသာဓႏုတို့သည္ AD(7)ရာစုေႏွာင္းတြင္ ေတာင္ပိုင္းပိုးလမ္းပြားမ်ားျဖစ္ေသာ
မိုင္းေမာ(ပင္လယ္)မွ နတ္ထိတ္ေတာင္ျကားအတိုင္း
ေဗာဓသတ္ျမိ့ဳ မွ က်ိဳင္းတုံလမ္းတစ္လမ္း(ဂ်ပန္ေျပးလမ္းဟုေခၚ)
ေဗာဓိသတ္ျမိ့ဳ မွ ရြာငံ၊ေနာင္ခ်ိ ဳ သီေပါလမ္းတစ္ေလ်ွာက္ ေနထိုင္ၾကီးပြားၾကသည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။သီေပါတစ္ဝိုက္မွ ဓႏုျမိ့ဳေဟာင္း၊တရုတ္အေခၚ(ရွိလိယီ)အား ရွာေဖြဆဲ။
##ဓႏုျမိ့ဳမွသံအဖြဲ့ေခါင္းေဆာင္##
AD(8)ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ရွမ္း(သို့)နန္းေစာတို့၏ရန္က ပ်ဴ ႏိုင္ငံအား ျခိမ္းေျခာက္လာသည့္အတြက္ အေရးျကီးလာသည့္ သီေပါ(ရွိလိယီ)ျမ့်ဳိကို ပ်ဴ အရွင္ ရန္က်ားမင္း၏သားေတာ္ သုနႏၵကို ဘုရင္ခံအျဖစ္ ခန့္အပ္တာဝန္ေပးေတာ့သည္။
ယင္းကိုေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ ရွိလိယီဓႏုျမိ့ဳသည္ ႏိုင္ငံတကာ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ မဟာဗ်ဴ ဟာအရ အခ်က္အခ်ာက်လာသည့္အေၾကာင္း သိသာသည္။
AD(7)ရာစု နန္းေစာ၏အေပၚ ထန္မင္းဆက္ တရုတ္တို့၏ ၾသဇာရွိသည့္အတြက္ နန္းေစာႏွင့္ပ်ဴ တို့၏ ပဋိပကၡကို အင္အားျကီးမားေသာ ထန္မင္းဆက္ဧကရာဇ္က ၾကားဝင္ျဖန္ေျဖေပးေစလိုသည့္ဆႏၵ ပ်ဴ တို့တြင္ရွိသည္။
ထို့ေျကာင့္ နယ္ျခားေဒသႏွင့္ နန္းေစာတို့၏အေၾကာင္း ေကာင္းစြာနားလည္သည့္ ဓႏုျမိ့ဳမွ ဘုရင္ခံသားေတာ္ သုနႏၵကို သံအဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေစလႊတ္ခ့ဲသည္။
မင္းသားႏွင့္အတူ အမတ္ျကီးနာက်ကုဥၥ။စစ္သူျကီးမဟာေသနတို့ လိုက္ပါသြားကာ(ပ်ဴ ႏိုင္ငံအတြက္)အထူးအာဏာကုန္လြဲအပ္ျခင္းခံရေသာ သံအဖြဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားအျဖစ္ AD-802 ခုႏွစ္တြင္ သြားေရာက္ျကသည္။
##ဓႏုျမိ့ဳမ်ားပ်က္စီးခ်ိန္##
ဓႏုႏွင့္ပ်ဴ မ်ား မည္မ်ွပင္အေလ်ွာ့ေပးေနေစကာမူ စစ္ဘီလူးနန္းေစာမ်ားသည္ AD-802ခုတြင္ ဗန္းေမာ္-တေကာင္း-ဟန္လင္း-ကူမဲ မွ စစ္ေျကာင္းတစ္ေၾကာင္း။
ယုန္ခ်န္-ေရႊလီ-သီေပါ-ေနာင္ခ်ိ ဳ-ကူမဲ မွ စစ္ေျကာင္းတစ္ေၾကာင္းတို့ျဖင့္ ဝင္လာျကျပီး ပ်ဴ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ဓႏုျမိ့ဳမ်ားကို ဖ်က္ဆီးကာ ပစၥည္းမ်ားသယ္ယူရန္ ပ်ဴ - ဓႏု-သုံ့ပန္း(3000)ေက်ာ္ကို ေခၚေဆာင္သြားခ့ဲသည္။
##ပုဂံေခတ္ေႏွာင္းဓႏု##
ေပ်ာ္ဘြယ္ျမိ့ဳနားရွိ ဘိႏၷကျမိ့ဳေဟာင္းသည္ ရွမ္းမ်ားမေရာက္လာမွီ(ရွမ္းဟုေနာင္မွည့္တြင္) ရွမ္း ၁၉ ခရိုင္ အပါအဝင္ျဖစ္သည္။
ပုဂံေလတ္ေႏွာင္းပိုင္း ဘိႏၷကျမိ့ဳကိုအစိုးရေသာ ဓႏုေစာ္ဘြားျကီးတြင္ သားေတာ္ႏွစ္ပါးရွိ၏။ ဓႏုေစာ္ဘြားၾကီးမရွိေတာ့ေသာ္ သားေတာ္အျကီးဘိႏၷကျမိ့ဳကို မင္းျပဳလ်ွင္ ညီေတာ္သိခၤဗိုလ္ႏွင့္ မျကည္ရွိသျဖင့္ ညီေတာ္သိခၤဗိုလ္သည္ အလုပ္အေက်ြးစုံရာႏွင့္ ဘိႏၷကျမိ့ဳကထြက္၍ အစဥ္အတိုင္းေျပးခ့ဲလ်ွင္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ""ေျပာ့""တို့ေနရာ ျမင္းစိုင္းသို့ေရာက္လာသည္။
ျမင္းစိုင္းအရပ္တြင္ အသိသူျကြယ္သမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျဖစ္ရာ အသခၤရာ။ရာဇသၾကၤန္။သီဟသူ ဟူေသာ သားသုံးေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္ေမြး၏။ေနာင္ ထိုသားသုံးေယာက္ဓႏုမ်ားသည္ ပုဂံျမိ့ဳတြင္ အမတ္ျကီးမ်ားျဖစ္လာသည္။အင္းဝျမိ့ဳကိုတည္ေထာင္ေသာ သတိုးမင္းဖ်ားသည္ ဓႏုအႏြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဇဝင္မ်ားကဆိုေလသည္။
##ရွမ္းမ်ားဝင္လာခ်ိန္##
AD-13ရာစုတြင္ အာရွ-ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားစြာကို သိမ္းယူႏိုင္ေသာ မြန္ဂို့တို့က ရွမ္းတို့၏ျမ့်ဳိေတာ္ တာလီကို သိမ္းပိုက္ခ့ဲႀကသည္။
ထိုအခါ နန္းေစာမွ တိုင္(ရွမ္း)လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေျမျသဇာေကာင္းမြန္သည့္ မြန္တို့ေဒသ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ဝွမ္းႏွင့္ အာသံေဒသ ေနာက္ ဓႏုတို့ေဒသမ်ားႏွင့္ ေရႊလီျမသ္ဝွမ္းမ်ားတြင္ ေနထိုက္ခ့ဲျကသည္။
AD-1238ခု မြန္ဂိုစစ္တပ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုဂံသို့ ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ ရွမ္းတို့အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ေနာက္သို့တိုးလာျကသည္။
ယုိးဒယားဘက္မွလည္း ရွမ္းမ်ားအလုံးအရင္းႏွင့္ ဝင္လာသည့္အတြက္ ဓႏုလူမ်ိဳးတို့သည္ ေဗာဓိသတ္။နန့္ပန္ျမိ့ဳမ်ားမွ ပင္းတယ။ရြာငံဘက္ ဆုတ္လာရသည္။ေနာက္ သီေပါ (ရွိလိယီ)ျမိ့ဳပ်က္မ်ားမွ ဓႏုလူမ်ိ ဳးမ်ားသည္လည္း ေရႊလီ-မူဆယ္ဘက္မွ ရွမ္းမ်ားအလုံးအရင္းႏွင့္ဝင္လာသည့္အတြက္ ပိုးလမ္းမအတိုင္း ဆုတ္လာျပီးေနာက္ ေနာင္ခ်ိ ဳ အေရာက္တြင္ ဂ်ပန္ေျပးလမ္းေခၚ ဓႏုေရွးေဟာင္းလမ္းအတိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆုတ္လာခ့ဲသည့္အတြက္ ယခုေနာင္ခ်ိ ဳတစ္ဝိုက္ႏွင့္ေတာင္ဘက္အတိုင္း ကံႀကီး-ေတာင္းခမ္း-ေက်ာက္ဂူ-အင္ေတာ-ရြာငံ-ပင္းတယ-နတ္ထိတ္ေတာင္ေျခအထိ
ဓႏုရြာတန္းရွည္ၾကီး က်န္ရစ္ခ့ဲရျခင္းျဖစ္သည္။
##ဓႏုစကား##
ဘုရင့္ေနာက္လိုက္ ေလးသည္ေတာ္မ်ားအေျခစိုက္ေနထိုင္ရာမွ ဓႏုလူမမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာသည္ဆိုလ်ွင္ ဤမ်ွပ့်ံႏံွ့ေသာ ဓႏုလူမ်ိဳး
ရြာမ်ား လူေနမႈအေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္စရာကား အေျကာင္းမရွိေျခ။သီေပါ ေညာင္ေရႊ ဘိႏၷက(ပင္လယ္) မိုင္းေမာတို့မွ ေရွးေဟာင္းပ်ဴ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဓႏုဆက္စပ္မႈကိုလည္း ထည့္တြက္ရမည္။
ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ ဓႏုဘာသာ ရြာအမည္မ်ားႏွင့္
ရွမ္းနာမည္ေျပာင္းသြားေသာ ရြာ ျမိ့ဳ အမည္မ်ားလည္း ထည့္တြက္စဥ္းစားရမည္။
ဥပမာ--ရွမ္းအမည္က သီေပါ။ရွမ္းမလာခင္ AD-8ရာစုက(ရွိလိယီ/ရွိလီ)။ ေနာက္ ေနာင္ခ်ိ ဳ မတြင္ခင္က အင္းစိမ္းစခန္း စသည္ျဖင့္ ပ်ဴ ေခတ္မွသည္ ယေန့ေခတ္အထိ ဓႏုစကားႏွင့္ျမန္မာစကား ဆက္ႏြဟ္ေနပုံမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွသည္။
အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပပါမည္။
(က)ပ်ဴ ေခတ္က "ထမ္းဖီ"၊ယခုဓႏုကလည္း"ထမ္းဖီ"။
ပ်ဴ က "ထမ"၊ဓႏုကလည္း"ထမ"။
ပ်ဴ က"ဖဆိုး"။ဓႏုကလည္း"ဖဆိုး""စသည္ျဖင့္ ပ်ဴ ေခတ္စကားႏွင့္ နီးစပ္ေနသည္။
(ခ)ပုဂံေခတ္က"ခိ"(ထိ)၊ဓႏုကလည္း"ခိ"(ထိ)။
ပုဂံေခတ္က"တို့ေနာင္"၊ဓႏုကလည္း"တို့ေနာင္"။
ပုဂံေခတ္က"ဖကီး"၊ဓႏုကလည္း"ဖကီး"။
(ဂ)ခုေခတ္မုံရြာက"ဒုတ္မီး"၊ဓႏုကလည္း"ဒုတ္မီး"။
ခုေခတ္မုံရြာက "ေလာပစ္လိုက္" ဓႏုကလည္း"ေလာပစ္လိုက္"
စသည္ျဖင့္ ဓႏုလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိေနပါေၾကာင္းးးးးး။
Crd..ဆယ္ေတာင္ျပည့္စာေတာ္ျပန္ပြဲ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ေရႊရတု စာေစာင္မွ (ကိုထိုက္-ဓႏုေျမ)၏ စာမူ။
PHOTO
စိုင္းလူေခး
အိမ္ျပန္ဖို႔ ရမေသးေပမဲ့ သတိကေတာ့
ရေနေတာ့ လြမ္းေနတယ္ ငါ့တို႔ ဓႏုေျမ
ပင္းတယ သား
ေအာင္စစ္ေက်ာ္
🌟🌟🌟
က်ြန္ေတာ္တို႕ဓႏုလူမ်ိဳးေတြဟာ လူဦးေရ ၆ သိန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးမွာ နံပါတ္ ၁၀ ေျမာက္ လူဦးေရ အမ်ားဆံုးလူမ်ိဳးပါ။ အနီးစပ္ဆံုး အာဆီယံ ႏိုင္ ငံထဲမွာ ဘရူႏိုင္း ႏိုင္ ငံ ကလူဦးေရ ၄ သိန္းေက်ာ္ရွိတဲ႕အတြက္ ဘရူႏိုင္းထက္ေတာင္ လူဦးေရမ်ားပါတယ္။ Countries under 500000 of population လို႕ရိုက္ၿပီး Goog
le မွာ ဝင္၍ ၾကည့္လိုက္ပါ။ လူဦးေရ ၅သိန္းေအာက္ ႏိုင္ ငံေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ရွိတာ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဆိုလိုတာက ဓႏုဆိုတာ ႏိုင္ ငံတကာနဲ႕ ႏိွဳင္းယွဥ္ရင္ ေတာင္ မွ လူမ်ိဳးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။
##ဓႏုဘိႏၷကရာဇ္မင္းၾကီး
-------------------------
BC450-တေကာင္းျပည္ၾကီး ပ်က္စီးေသာအခါ ဘိႏၷကမင္းၾကီးသည္ ဗိုလ္ေျခအလုံးအရင္းႏွင့္ မလည္ေခ်ာင္အရပ္ေဒသသို့ ဝင္၍ေနေလသည္။
ဘိႏၷကမင္းၾကီး ကံကုန္ေသာအခါ ဗိုလ္ပါအလုံးအရင္းတို့ အုပ္စု(၃)စု ကြဲႀကကုန္သည္။တစ္စုက အေရွ့မ်က္ႏွာ(ေနာင္ရာဇဝင္မ်ားက ရွမ္းဟုအေရးမွား)ဓႏု (၁၉)ခရိုင္ တည္ေထာင္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္စုကား ဧရာဝတီျမစ္ကို စုန္ခ့ဲ၍ (ပ် ဴ ျမန္မာ၊ကမ္းယံရခိုင္၊သက္ကတူး)အရပ္ သုနာပရႏၲတိုင္းသို့ ဝင္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္စုကား မိဖုရားၾကီး နာဂစိန္ႏွင့္ေနျမဲမလည္အရပ္၌ပင္ ေနခ့ဲၾကသည့္အေၾကာင္း ျမန္မာရာဇဝင္မ်ားတြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားခ့ဲႀကသည္။
မလည္ေခ်ာင္းမွ ဧရာဝတီျမစ္ကို ျဖတ္ကူးကာ ရွမ္းရိုးမေတာင္ေျခရင္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို့ဦးတည္လာခ့ဲရာ
ေရႊစာရံဘုရားအနီးတြင္ ျမစ္ငယ္ျမစ္ကို ျဖတ္ကူးသည္။
တစ္ဖန္ ေက်ာက္ဆည္ႏွင့္ျမစ္သားၾကားတြင္ ေဇာ္ဂီ် ုျမစ္ႏွင့္
ကူမဲအေရွ့ေတာင္ဖက္တြင္ ပန္းေလာင္ျမစ္တို့ကို ျဖတ္ကူးသည္။
ထိုေနာက္ ရွမ္းရိုးမေတာင္ေျခရင္းအတိုင္း ေတာင္ဘက္သို့လာခ့ဲလ်ွင္ ျပက္ခေရႊ ့ေတာင္ေျခအနီးသို့ ေရာက္ခ့ဲႀကသည္။
##ဓႏုျမိ့ဳေဟာင္းၾကီးမ်ား##
ဘိႏၷကရာဇ္မင္းျကီး၏ အႏြယ္ေတာ္မ်ားသည္ ပ်က္ခေရႊ ့ေတာင္အနီးအေရာက္(ပင္လယ္)မိုင္းေမာျမိ့ဳေဟာင္းျကီးကို တည္ေထာင္ခ့ဲႀကသည္။ပင္လယ္ျမိ့ဳေဟာင္းျကီးကို အေနာက္ဘက္ပ်ဴ လူမ်ိ ဳးမ်ား လာတိုက္၍ ပ်က္စီးေသာအခါ AD(6)ရာစုခန့္တြင္ ရွမ္းကုန္းျမင့္အေပၚသို့တက္၍ ရပ္ေစာက္ျမိ့ဳေဟာင္း ေညာင္ေရႊအနီး ေဗာဓိသတ္ျမိ့ဳေဟာင္း
ရမၼာဝတီျမိ့ဳေဟာင္း ေဝဠဳဝတီျမိ့ဳေဟာင္း နန့္ပန္ျမိ့ဳေဟာင္း စေသာ
ရွမ္း(ဓႏု ၁၉ ခရိုင္)ျမိ့ဳမ်ားကိုတည္ေထာင္ၾကသည္။
ကုန္သြယ္ေရးလမ္းမႏွင့္ ေရကို ျမတ္ႏိုးေသာဓႏုတို့သည္ AD(7)ရာစုေႏွာင္းတြင္ ေတာင္ပိုင္းပိုးလမ္းပြားမ်ားျဖစ္ေသာ
မိုင္းေမာ(ပင္လယ္)မွ နတ္ထိတ္ေတာင္ျကားအတိုင္း
ေဗာဓသတ္ျမိ့ဳ မွ က်ိဳင္းတုံလမ္းတစ္လမ္း(ဂ်ပန္ေျပးလမ္းဟုေခၚ)
ေဗာဓိသတ္ျမိ့ဳ မွ ရြာငံ၊ေနာင္ခ်ိ ဳ သီေပါလမ္းတစ္ေလ်ွာက္ ေနထိုင္ၾကီးပြားၾကသည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။သီေပါတစ္ဝိုက္မွ ဓႏုျမိ့ဳေဟာင္း၊တရုတ္အေခၚ(ရွိလိယီ)အား ရွာေဖြဆဲ။
##ဓႏုျမိ့ဳမွသံအဖြဲ့ေခါင္းေဆာင္##
AD(8)ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ရွမ္း(သို့)နန္းေစာတို့၏ရန္က ပ်ဴ ႏိုင္ငံအား ျခိမ္းေျခာက္လာသည့္အတြက္ အေရးျကီးလာသည့္ သီေပါ(ရွိလိယီ)ျမ့်ဳိကို ပ်ဴ အရွင္ ရန္က်ားမင္း၏သားေတာ္ သုနႏၵကို ဘုရင္ခံအျဖစ္ ခန့္အပ္တာဝန္ေပးေတာ့သည္။
ယင္းကိုေထာက္ရႈျခင္းအားျဖင့္ ရွိလိယီဓႏုျမိ့ဳသည္ ႏိုင္ငံတကာ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ မဟာဗ်ဴ ဟာအရ အခ်က္အခ်ာက်လာသည့္အေၾကာင္း သိသာသည္။
AD(7)ရာစု နန္းေစာ၏အေပၚ ထန္မင္းဆက္ တရုတ္တို့၏ ၾသဇာရွိသည့္အတြက္ နန္းေစာႏွင့္ပ်ဴ တို့၏ ပဋိပကၡကို အင္အားျကီးမားေသာ ထန္မင္းဆက္ဧကရာဇ္က ၾကားဝင္ျဖန္ေျဖေပးေစလိုသည့္ဆႏၵ ပ်ဴ တို့တြင္ရွိသည္။
ထို့ေျကာင့္ နယ္ျခားေဒသႏွင့္ နန္းေစာတို့၏အေၾကာင္း ေကာင္းစြာနားလည္သည့္ ဓႏုျမိ့ဳမွ ဘုရင္ခံသားေတာ္ သုနႏၵကို သံအဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေစလႊတ္ခ့ဲသည္။
မင္းသားႏွင့္အတူ အမတ္ျကီးနာက်ကုဥၥ။စစ္သူျကီးမဟာေသနတို့ လိုက္ပါသြားကာ(ပ်ဴ ႏိုင္ငံအတြက္)အထူးအာဏာကုန္လြဲအပ္ျခင္းခံရေသာ သံအဖြဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားအျဖစ္ AD-802 ခုႏွစ္တြင္ သြားေရာက္ျကသည္။
##ဓႏုျမိ့ဳမ်ားပ်က္စီးခ်ိန္##
ဓႏုႏွင့္ပ်ဴ မ်ား မည္မ်ွပင္အေလ်ွာ့ေပးေနေစကာမူ စစ္ဘီလူးနန္းေစာမ်ားသည္ AD-802ခုတြင္ ဗန္းေမာ္-တေကာင္း-ဟန္လင္း-ကူမဲ မွ စစ္ေျကာင္းတစ္ေၾကာင္း။
ယုန္ခ်န္-ေရႊလီ-သီေပါ-ေနာင္ခ်ိ ဳ-ကူမဲ မွ စစ္ေျကာင္းတစ္ေၾကာင္းတို့ျဖင့္ ဝင္လာျကျပီး ပ်ဴ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ဓႏုျမိ့ဳမ်ားကို ဖ်က္ဆီးကာ ပစၥည္းမ်ားသယ္ယူရန္ ပ်ဴ - ဓႏု-သုံ့ပန္း(3000)ေက်ာ္ကို ေခၚေဆာင္သြားခ့ဲသည္။
##ပုဂံေခတ္ေႏွာင္းဓႏု##
ေပ်ာ္ဘြယ္ျမိ့ဳနားရွိ ဘိႏၷကျမိ့ဳေဟာင္းသည္ ရွမ္းမ်ားမေရာက္လာမွီ(ရွမ္းဟုေနာင္မွည့္တြင္) ရွမ္း ၁၉ ခရိုင္ အပါအဝင္ျဖစ္သည္။
ပုဂံေလတ္ေႏွာင္းပိုင္း ဘိႏၷကျမိ့ဳကိုအစိုးရေသာ ဓႏုေစာ္ဘြားျကီးတြင္ သားေတာ္ႏွစ္ပါးရွိ၏။ ဓႏုေစာ္ဘြားၾကီးမရွိေတာ့ေသာ္ သားေတာ္အျကီးဘိႏၷကျမိ့ဳကို မင္းျပဳလ်ွင္ ညီေတာ္သိခၤဗိုလ္ႏွင့္ မျကည္ရွိသျဖင့္ ညီေတာ္သိခၤဗိုလ္သည္ အလုပ္အေက်ြးစုံရာႏွင့္ ဘိႏၷကျမိ့ဳကထြက္၍ အစဥ္အတိုင္းေျပးခ့ဲလ်ွင္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ ""ေျပာ့""တို့ေနရာ ျမင္းစိုင္းသို့ေရာက္လာသည္။
ျမင္းစိုင္းအရပ္တြင္ အသိသူျကြယ္သမီးႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျဖစ္ရာ အသခၤရာ။ရာဇသၾကၤန္။သီဟသူ ဟူေသာ သားသုံးေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္ေမြး၏။ေနာင္ ထိုသားသုံးေယာက္ဓႏုမ်ားသည္ ပုဂံျမိ့ဳတြင္ အမတ္ျကီးမ်ားျဖစ္လာသည္။အင္းဝျမိ့ဳကိုတည္ေထာင္ေသာ သတိုးမင္းဖ်ားသည္ ဓႏုအႏြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဇဝင္မ်ားကဆိုေလသည္။
##ရွမ္းမ်ားဝင္လာခ်ိန္##
AD-13ရာစုတြင္ အာရွ-ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ားစြာကို သိမ္းယူႏိုင္ေသာ မြန္ဂို့တို့က ရွမ္းတို့၏ျမ့်ဳိေတာ္ တာလီကို သိမ္းပိုက္ခ့ဲႀကသည္။
ထိုအခါ နန္းေစာမွ တိုင္(ရွမ္း)လူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေျမျသဇာေကာင္းမြန္သည့္ မြန္တို့ေဒသ ေခ်ာင္ဖရာျမစ္ဝွမ္းႏွင့္ အာသံေဒသ ေနာက္ ဓႏုတို့ေဒသမ်ားႏွင့္ ေရႊလီျမသ္ဝွမ္းမ်ားတြင္ ေနထိုက္ခ့ဲျကသည္။
AD-1238ခု မြန္ဂိုစစ္တပ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပုဂံသို့ ဝင္ေရာက္လာေသာအခါ ရွမ္းတို့အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ေနာက္သို့တိုးလာျကသည္။
ယုိးဒယားဘက္မွလည္း ရွမ္းမ်ားအလုံးအရင္းႏွင့္ ဝင္လာသည့္အတြက္ ဓႏုလူမ်ိဳးတို့သည္ ေဗာဓိသတ္။နန့္ပန္ျမိ့ဳမ်ားမွ ပင္းတယ။ရြာငံဘက္ ဆုတ္လာရသည္။ေနာက္ သီေပါ (ရွိလိယီ)ျမိ့ဳပ်က္မ်ားမွ ဓႏုလူမ်ိ ဳးမ်ားသည္လည္း ေရႊလီ-မူဆယ္ဘက္မွ ရွမ္းမ်ားအလုံးအရင္းႏွင့္ဝင္လာသည့္အတြက္ ပိုးလမ္းမအတိုင္း ဆုတ္လာျပီးေနာက္ ေနာင္ခ်ိ ဳ အေရာက္တြင္ ဂ်ပန္ေျပးလမ္းေခၚ ဓႏုေရွးေဟာင္းလမ္းအတိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆုတ္လာခ့ဲသည့္အတြက္ ယခုေနာင္ခ်ိ ဳတစ္ဝိုက္ႏွင့္ေတာင္ဘက္အတိုင္း ကံႀကီး-ေတာင္းခမ္း-ေက်ာက္ဂူ-အင္ေတာ-ရြာငံ-ပင္းတယ-နတ္ထိတ္ေတာင္ေျခအထိ
ဓႏုရြာတန္းရွည္ၾကီး က်န္ရစ္ခ့ဲရျခင္းျဖစ္သည္။
##ဓႏုစကား##
ဘုရင့္ေနာက္လိုက္ ေလးသည္ေတာ္မ်ားအေျခစိုက္ေနထိုင္ရာမွ ဓႏုလူမမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာသည္ဆိုလ်ွင္ ဤမ်ွပ့်ံႏံွ့ေသာ ဓႏုလူမ်ိဳး
ရြာမ်ား လူေနမႈအေျခအေန ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္စရာကား အေျကာင္းမရွိေျခ။သီေပါ ေညာင္ေရႊ ဘိႏၷက(ပင္လယ္) မိုင္းေမာတို့မွ ေရွးေဟာင္းပ်ဴ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ဓႏုဆက္စပ္မႈကိုလည္း ထည့္တြက္ရမည္။
ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ ဓႏုဘာသာ ရြာအမည္မ်ားႏွင့္
ရွမ္းနာမည္ေျပာင္းသြားေသာ ရြာ ျမိ့ဳ အမည္မ်ားလည္း ထည့္တြက္စဥ္းစားရမည္။
ဥပမာ--ရွမ္းအမည္က သီေပါ။ရွမ္းမလာခင္ AD-8ရာစုက(ရွိလိယီ/ရွိလီ)။ ေနာက္ ေနာင္ခ်ိ ဳ မတြင္ခင္က အင္းစိမ္းစခန္း စသည္ျဖင့္ ပ်ဴ ေခတ္မွသည္ ယေန့ေခတ္အထိ ဓႏုစကားႏွင့္ျမန္မာစကား ဆက္ႏြဟ္ေနပုံမွာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွသည္။
အနည္းငယ္ ေဖာ္ျပပါမည္။
(က)ပ်ဴ ေခတ္က "ထမ္းဖီ"၊ယခုဓႏုကလည္း"ထမ္းဖီ"။
ပ်ဴ က "ထမ"၊ဓႏုကလည္း"ထမ"။
ပ်ဴ က"ဖဆိုး"။ဓႏုကလည္း"ဖဆိုး""စသည္ျဖင့္ ပ်ဴ ေခတ္စကားႏွင့္ နီးစပ္ေနသည္။
(ခ)ပုဂံေခတ္က"ခိ"(ထိ)၊ဓႏုကလည္း"ခိ"(ထိ)။
ပုဂံေခတ္က"တို့ေနာင္"၊ဓႏုကလည္း"တို့ေနာင္"။
ပုဂံေခတ္က"ဖကီး"၊ဓႏုကလည္း"ဖကီး"။
(ဂ)ခုေခတ္မုံရြာက"ဒုတ္မီး"၊ဓႏုကလည္း"ဒုတ္မီး"။
ခုေခတ္မုံရြာက "ေလာပစ္လိုက္" ဓႏုကလည္း"ေလာပစ္လိုက္"
စသည္ျဖင့္ ဓႏုလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိေနပါေၾကာင္းးးးးး။
Crd..ဆယ္ေတာင္ျပည့္စာေတာ္ျပန္ပြဲ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္ေရႊရတု စာေစာင္မွ (ကိုထိုက္-ဓႏုေျမ)၏ စာမူ။
PHOTO
စိုင္းလူေခး
အိမ္ျပန္ဖို႔ ရမေသးေပမဲ့ သတိကေတာ့
ရေနေတာ့ လြမ္းေနတယ္ ငါ့တို႔ ဓႏုေျမ
ပင္းတယ သား
ေအာင္စစ္ေက်ာ္
Comments
Post a Comment